شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

زندگی شاد

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

عادت خطرناک به فضای مجازی !

دوری از فضای مجازی چه فوایدی دارد
روزمرگی بسیاری از مرا کار کردن با شبکه های مجازی تشکیل داده است به عنوان مثال کار کردن با تلگرام در این دوره آنقدر در بین کودک و پیر و جوان فراگیر است که می تواند سبب ساز خطرناکی برای برخی از خانواده ها شود.

اگر دقت کنید در یک جمع و مهمانی که نشسته باشید در اطراف شما اطراف یا در حال کردن با گوشی هستند و یا اینکه حتما هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را چک می کنند.


با در پیش گرفتن راهکارهای بلند مدت به راحتی می توان در مقابله کردن با این عادت به مجازی گام بلندی به سوی هدف ها برداشت و در کنار موفقیت های دسته جمعی به ثابت کامل رسید


اگر نظر بنده را قبول دارید همین امروز همکاران و دوستان خود را وادار به حذف اکانت تلگرامشون کنید تا از این جا شروع شود که شما به سوی بیشتر داشتن آن ها قدم بردارید و آن ها را دوباره در زندگی خود کامل احساس کنید.


منبع : almzendegi

چرا فرزندم بزرگ نمی شود(واقعیت های خودکودکانه)

چرا فرزندم کودکانه رفتار می کند؟

در نوشتار چرا پسرم حرف گوش نمیده؟ به این موضوع اشاره کردیم که علت این که بسیاری از والدین باید ده ها بارکاری را از فرزند خود بخواهند تا انجام دهد این است که فرزند آنها در مواجهه با آن والد خودکودکانه اش را بروز می دهد

و در ادامه اشاره کردیم که خود کودکانه با لوس شدن،در هم پاشیدن،استراحت کردن و جذب کردن همه چیزهای خوب تغذیه می شود

ولی در این نوشتار می خواهیم این نکته را بررسی کنیم که واقعا کارکرد خودکودکانه چگونه است و روش برخورد والدین با آن باید چگونه باشد؟


اهمیت خودکودکانه…

در ابتدا باید بگوییم که خود کودکانه برای شکل گیری شخصیت کودک بسیار لازم می باشد و خوراک رسانی به هسته اصلی شخصیت توسط خود کودکانه انجام می شود

اگر کودکی نتواند خود کودکانه خود را در خانه که محیطی امن برای او می باشد بروز دهد در بزرگسالی فردی بسیار خشک و منضبط خواهد شد که نمی تواند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کند

هم چنین در مواجهه با سختی ها و تنش ها خودکودکانه است که می تواند فرد را در بزرگسالی هم چنان شاداب و سرزنده نگه دارد

بسیاری از افراد که در بزرگسالی به اصطلاح عنق و بد اخلاق هستند در کودکی اجازه ابراز خود کودکانه خود را نداشته اند

و فرزندی که اجازه ابراز خود کودکانه را نداشته باشد در آینده نیز همین برخورد را بافرزند خود خواهد داشت و کودکی کردن برای او به اصطلاح لوس بازی تمام می باشد


خودکودکانه در مواجهه با چه کسانی بروز می کند؟

همیشه این را به یاد داشته باشید که فرزند شما لازم دارد که با پدر یا مادر خود یا هردوی آنها خود کودکانه اش را ابراز کند و خودکودکانه اش را در مواجهه با والدی ابراز می کند که پیوند عاطفی قوی تری با او دارد و در طول روز بیشترین ارتباط را با کودک دارد

معمولا والدی(پدر یا مادر)که در بیرون از خانه کار می کند پیوند عاطفی کمتری با کودک دارد و اگر هر دو بیرون از خانه کار کنند والدی که بیشتر احساسات کودک را بر می انگیزاند خود کودکانه را بیشتر بروز می دهد

نکته جالب در مورد خودکودکانه این است که فرزندان حتی زمانی که بزرگ می شوند نیز در هنگام مواجهه با والدی که بیشتر با او ارتباط داشته اند خود کودکانه یشان را ابراز می کنند

این بدان معنی است که ممکن است شما ۴۰یا۵۰ساله باشید ولی وقتی به مادر خود ملاقات می کنید رفتارهایی انجام می دهید که مربوط به کودکان می باشد این امر کاملا طبیعی و البته ناخوداگاه می باشد


تربیت غلط یا امری کاملا طبیعی در بروز خود کودکانه؟

بارها به عنوان معلم یا مشاور برایم پیش آمده که با با نوجوانان و کودکانی مواجهه می کنم که از نظر نظم و انضباط شخصی بسیار عالی بوده اند و وقتی جلوی والدین آنها از نظم و انضباط فرزندشان تعریف کرده ام آنها با تعجب گفته اند که منظور من آیا فرزندشان است یا کس دیگر…!!!

این بدان معنی است که کودک آنها در مواجهه با مدرسه رفتار بالغانه خود را بروز می دهد ولی در مواجهه با پدر یا مادر خود کودکانه اش را ابراز می کند

حتی بین پدر و مادر نیز شکل بروز رفتار خود کودکانه تفاوت دارد

به این مثال توجه کنید

علی که ۵ سال دارد در خانه کلید برق را خاموش و روشن می کند

مادرش که در آشپزخانه مشغول پخت غذا می باشد به علی می گوید که علی کلید رو خاموش و روشن نکن خراب میشه ها!!!

علی در جواب می گوید دارم امتحان می کنم مامان…

مادرش باز با لحن کمی تندتر می گوید که بس کن دیگه خراب میشه ها

ولی علی هم چنان این کار را ادامه می دهد…

پدر علی که در اتاق خواب بوده است با لحن تندی می گوید علی بس کن دیگه دستت رو از کلید بردار…

علی بدون درنگ حرف پدر را گوش می دهد

و اینجاست که اغلب مردها به همسر خود می گویند که خانم بچه رو لوس کردی و خوب تربیتش نکردی!!!

دیدی تا بهش گفتم گوش کرد تو زیاد جدی نیستی…

ولی کاملا به این نکته بی توجه هستند که این مربوط به سبک تربیتی مادر نیست بلکه این امر کاملا طبیعی است و عامل آن ابراز خود کودکانه فرزندشان می باشد


ولی واقعا خودواقعی کودک کدام است؟خودکودکانه یا خود بالغانه؟

مسلما جواب این سوال خود بالغانه کودک است ولی به تدریج این خود بالغانه رشد می کند و جای خود کودکانه را می گیرد و این همزمان با وارد شدن کودک در جامعه و اجتماعی شدن او است

پس اگر رشد طبیعی کودکی به بلوغ اتفاق بیفتد و تنبیهات سختی برای کودک انجام نشود و اجازه ابراز خود کودکانه در کودکی داده شود مسلما خودکودکانه با افزایش سن جای خود را به خود بالغانه می دهد

پس به عنوان والدین سعی کنید بخش های شخصیت لوس فرزند خود را تحمل کنید و اجازه بروز آن را به او بدهید و هرگز در مواجهه با خودکودکانه فرزندتان از تنبیه استفاده نکنید زیرا با تنبیه اثرات بسیار بدی بر شخصیت او خواهید گذاشت…


منبع: almzendegi

عوامل داشتن خانواده شاد کدام است؟

به گزارش ایرنا، یک روان شناس و مدیر روانشناسی پلی کلینیک سلامت خانواده در همایش «خانواده با نشاط، راهی به سوی شادکامی» که به مناسبت فرارسیدن 25 ذالحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بی علاقگی زوج ها به داشتن فرزند اشاره کرد و آن را یک تهدید برای جامعه دانست.


فرج حسینیان تولید لذت در خانواده را به عنوان یکی از شاخصه های خانواده با نشاط مطرح کرد و گفت: اعضای خانواده باید تولید شادی کنند.

این روان شناس، برگزاری جشن تکلیف، سالگرد ازدواج، جشن تولد و سفرهای خانوادگی را نشانه هایی از شاد بودن خانواده عنوان کرد.

وی همچنین امید را به عنوان یکی دیگر از شاخص خانواده با نشاط نام برد و گفت: احساس امیدواری سبب پویایی اعضای خانواده می شود.

این روان شناس، تلاش و مسوولیت پذیری را نیز از دلایل موفقیت و با نشاط بودن دانست.

دکتر راضیه معصومی متخصص رفتارشناسی جنسی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در این نشست به چالش های زندگی زناشویی اشاره کرد و تعهد، صمیمیت، شور و اشتیاق جنسی را به عنوان شاخصه های ازدواج شاد برشمرد.

وی ضمن اشاره به شور و اشتیاق جنسی گفت: رضایت از زندگی جنسی مهمترین عامل تعیین کننده کیفیت ازدواج است.

معصومی افزود: 30 درصد از مشکلات جنسی زوجین قابل حل، 50 تا 60 درصد قابل اصلاح و 10 تا 20 درصد نیز قابل پذیرش است.

دکتر علیرضا بهرامی، روان شناس و مدیر پلی کلینیک سلامت خانواده، نیز صداقت و صمیمیت را مهمترین عامل استحکام روابط زناشویی عنوان کرد و افزود: این دو، اصول اساسی در بحث سلامت جنسی زوجین هستند.

وی مثبت اندیشی را یکی از ابزارهای مهم در ایجاد نشاط در زندگی دانست و گفت: تمرکز بر نقاط مثبت، سبب کمرنگ شدن نقاط منفی می شود.

منبع : sabkezendegi96

اهمیت اعتماد در محیط کار

وقتی صحبت از عملکرد کارکنان در سازمان به میان می‌آید، ایجاد حس اعتماد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اعتماد اساس همه روابط و تعاملات را تشکیل داده و در روابط کاری، همانند روابط شخصی اهمیت دارد.

شرکتی که قادر به ایجاد حس اعتماد در افراد باشد، بهتر می‌تواند از پس توفان اتفاقات غیرمنتظره و رقابت میان شرکت‌ها برآید.
چرا اعتماد در محیط کار اهمیت دارد؟
کسب‌و‌کارهای موفق بر اساس روابط ساخته شده اند. روابط بین کارفرمایان و کارمندان، کارمندان و مشتریان، ذینفعان داخلی و ذینفعان خارجی. پایه و اساس همه روابط اعتماد است. ممکن است در بسیاری از اوقات افراد حتی یکدیگر را هم نبینند، اما اگر با افراد به صورت منصفانه رفتار شود تا هیچ حس تبعیض نسبت به دیگران در افراد ایجاد نگردد، می‌توان اعتماد در محیط کار ایجاد کرد.


مزایای ایجاد حس اعتماد در محیط کار به شرح زیر است:
افزایش بهره وری در بین کارمندان
بهبود روحیه کار تیمی در کارمندان
توانایی انجام کارها به صورت تیمی و کارآمد
زمان بحث در مورد موضوعات کلیدی را کاهش می یابد، زیرا هر فرد به قضاوت و تخصص همکاران خود اعتماد می کند.
چگونه می‌توان اعتماد در محیط کار ایجاد کرد؟
اعتماد از طریق عمل و نه فقط اظهار کلامی ایجاد می‌شود. به عنوان یک مدیر یا یک رهبر در یک سازمان، شما فقط نمی‌توانید بگویید که به یک کارمند یا تیم خاص «اعتماد» دارید، باید با کارهای روزانه این حس اعتماد را به افراد منتقل کنید.

علاوه بر اعتمادی که به تیم خود نشان می دهید، باید حس اعتماد را بین کارمندان و حتی بین تیم‌ها نیز جلب کنید. شما می‌توانید با ایجاد حس اعتماد در افراد به نتایج زیر دست یابید:

توانمندسازی کارمندان برای انجام وظایف روزانه خود
به تیم‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند و پیشنهادات خود را که فکر می‌کنند به نفع شرکت است را گردآوری کنند.
باز و شفاف بودن در مورد تصمیمات کلیدی/تغییر در روند کار یا رویه‌های تجاری

سرانجام باید بدانید که کارمندانتان از شما چه انتظاراتی دارند. کمبود اعتماد بین طرفین باعث می‌شود که کارمندان تصور کنند که شما انتظارات بسیار و غیرمنطقی از آن‌ها دارید و این سبب می‌شود که آن‌ها نیز انتظارات غیرعادی از شما داشته باشند و در نتیجه نسبت به موفقیت شرکت و رسیدن به اهداف ناامید شوند.

چگونه می توان اعتماد را در محیط کار احیا کرد؟
اعتماد بین افراد درون یک سازمان می تواند در یک لحظه از بین برود. بازسازی این اعتماد همیشه یک فرآیند آسان نیست. آنچه واقعاً اهمیت دارد، حفظ اعتماد در میان افراد است تا با کوچک‌ترین مشکل، اعتماد از بین نرود.

حال برای بازسازی و احیای اعتماد چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟
مهم‌ترین کاری که برای بازسازی اعتماد باید انجام گیرد، تلاش برای شناخت و درنتیجه حل مسئله است.

کار دیگری که می‌توان انجام داد، این است که ارتباط خود را شفاف کنید. به عنوان مثال، اگر هر فردی اشتباهی را مرتکب شد، مسئولیت اشتباهش را برعهده گیرد.


پس از گذراندن مرحله تأیید، باید نشان دهید که چگونه می خواهید اوضاع را اصلاح کنید و روند کار را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که در آینده دیگر اتفاق نخواهد افتاد. برخی از روشهای متداول برای کمک به این فرآیند عبارتند از:

ایجاد یک سیاست open-door که در آن کارمندان بتوانند بدون نگرانی از قضاوت یا مجازاتی از سویتان، با شما ارتباط برقرار کنند.
انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت بهبود تعامل طرفین و شناخت مسائلی که منجر به از بین رفتن اعتماد بین شما و تیمتان خواهد شد.
بهره گیری از مشورت مدیران وسایر افراد باتجربه برای مدیریت تعارض و بهبود فضای اعتماد
تغییر و بهبود سبک مدیریت به مرور زمان و نشان دادن حس اعتماد از طریق عملکرد
از این رو بهتر است تا در محیط کارتان اعتمادسازی کنید تا علاوه بر بهبود بهره وری، سبب تحکیم روابط میان شما و همکارانتان شود.

منبع: salambarzendegi

عادت خطرناک به فضای مجازی !

روزمرگی بسیاری از مرا کار کردن با شبکه های مجازی تشکیل داده است به عنوان مثال کار کردن با تلگرام در این دوره آنقدر در بین کودک و پیر و جوان فراگیر است که می تواند سبب ساز خطرناکی برای برخی از خانواده هاشود.


اگر دقت کنید در یک جمع و مهمانی که نشسته باشید در اطراف شما اطراف یا در حال کردن با گوشی هستند و یا اینکه حتما هر چند دقیقه یکبار گوشی خود را چک می کنند.

با در پیش گرفتن راهکارهای بلند مدت به راحتی می توان در مقابله کردن با این عادت به مجازی گام بلندی به سوی هدف ها برداشت و در کنار موفقیت های دسته جمعی به ثابت کامل رسید

اگر نظر بنده را قبول دارید همین امروز همکاران و دوستان خود را وادار به حذف اکانت تلگرامشون کنید تا از این جا شروع شود که شما به سوی بیشتر داشتن آن ها قدم بردارید و آن ها را دوباره در زندگی خود کامل احساس کنید.

منبع : trruelife

دکوراسیون بهاری خانه؛ راه‌هایی ساده و جذاب برای فصل نو

با شروع فصل بهار و حس و حال پر از رنگ و لعابش وقت آن می‌رسد که دستی به سر و روی خانه‌مان بکشیم و دکوراسیون منزل خود را بهاره نماییم. انجام این کار لزوماً به منزله صرف هزینه‌های بسیار زیاد و خرید وسایل گران‌قیمت نیست. شما می‌توانید هم با کمترین هزینه و هم با صرف هزینه‌هایی بنا بر بودجه خود به خوبی از پس این ماجرا برآیید.

در این مطلب همراه ما باشید تا به سراغ بخش‌های مختلف از دکوراسیون منزل برویم و در بهاره کرده دکوراسیون هر کدام از آن‌ها به شما کمک کنیم.

بهاره کردن دکوراسیون خانه، راه‌هایی ساده و جذاب برای فصل نو!

دکوراسیون بهاری نشیمن

برای آنکه بتوانید دکوراسیون نشیمن منزل خود را بهاری کنید راه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد. اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید تغییراتی اساسی‌تر را در خانه خود ایجاد کنید می‌توانید به تعویض مبلمان نشیمن خود فکر کنید. استفاده از رنگ‌های بهاره مثل سبز، صورتی، زرد و... و تنالیته‌های متفاوتی از آن‌ها ایده بسیار خوبی خواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید بر روی طرح پارچه مبلمان خود نیز تمرکز کنید. در این میان با توجه به فصل بهار انتخاب مبلمانی با پارچه‌های گل‌دار انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

بهاره کردن دکوراسیون خانه، راه‌هایی ساده و جذاب برای فصل نو!

اگر هم نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف دکوراسیون بهاری خود کنید می‌توانید در رابطه با کوسن‌های مبلمان خود فکر کنید. استفاده از کوسن‌هایی با طرح گل و یا حتی رنگ‌های بهاره در کنار مبلمان ساده می‌تواند ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کند. برای این کار حتماً رنگ مبلمان منزل خود و همین‌طور طرح آن را مدنظر داشته باشید تا در نهایت انتخابتان با مبل هماهنگ و متناسب باشد.

بهاره کردن دکوراسیون خانه، راه‌هایی ساده و جذاب برای فصل نو!

راهکار دیگری که می‌توانید برای بهاری کردن دکوراسیون نشیمن منزل خود انجام دهید و خیالتان از بابت هزینه نه چندان بالای آن راحت باشد استفاده از شال مبلمان است. امروزه در بسیاری از مدل‌های طراحی جدید دکوراسیون نشیمن از شال‌هایی استفاده می‌شود که بر روی مبلمان قرار می‌گیرند و راحتی و البته دنجی فضا را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به طرح و البته رنگ مبلمان خود شال مبلی را انتخاب کنید که با رنگ‌های بهاری هماهنگی داشته باشد.



شما هم‌چنین می‌توانید با تغییراتی بزرگ‌تر همچون تغییر پرده‌ها نیز به استقبال بهار بروید. در این زمان بهترین انتخاب برای پرده‌های نشیمن انتخاب پارچه‌های گل‌دار است که می‌توانید با توجه به رنگ کلی و اصلی دکوراسیون منزل خود، طیف رنگی آن را انتخاب نمایید.


در این میان راه ساده‌تری نیز وجود دارد که کار شما را به مراتب راحت‌تر می‌کند. شما می‌توانید برای بهاری کردن حال و هوای خانه خود، آن را پر از گل و گلدان کنید. طبیعتاً انتخاب گل‌هایی با رنگ‌های زیبا و متفاوت و چیدمان آن‌ها در دکوراسیون نشیمن می‌تواند حس و حال بی‌نظیری را از فصل بهار در منزل شما جاری کرده و انرژی مثبت آن را به شما نیز انتقال دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه را خوش رنگ کنید

اگر به تازگی تغییرات عمده در طراحی دکوراسیون منزل یا طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کردید، تنها می توانید با خرید چند حوله رنگارنگ یا دستمال آشپزخانه، حس شادابی به فضای آشپزخانه ببخشید. پرده های نازک گل دار یا رنگارنگ، لوسترهای حبابی و رنگی، تغییر ظروف مصرفی حبوبات، قرار داد مجسمه های جدید تزئینی در رنگ های شاد، تابلوهایی با طرح طبیعت، تغییر زیرپایی و پادری آشپزخانه و استفاده از گلدان های طبیعی، همه از ایده های ساده و کم هزینه ای هستند که حال و هوایی بهاری به منزل می بخشند.

منبع : برترینها

1